utorok, 2. decembra 2014

#mojeovesná

Ovsené vločky. Základ každého zdravo sa stravujúceho človeka. Dajú sa pripraviť na sladko aj slano, dajú sa z nich robiť muffiny, koláče a iné dobroty. Ale aj tak je najobľúbenejšia ovsená kaša. K pravej ovsenej som sa dostala až toto leto, predtým som si vločky robila s jogurtom alebo tvarohom. Obyčajná ovsená kaša nevyzerá veľmi vábne, ale keď ju ozdobíte a dochutíte, je to najlepšie jedlo na zemi. Nehovoriac o tom, že ovsené vločky sú zdravé. Obsahujú veľa vitamínov, nenasýtených mastných kyselín a sú bohatým zdrojom bielkovín.


Ovsená kaša sa dá pripraviť na mnoho spôsobov, použiť môžte rôzne druhy tekutín (rastlinné mlieka, ovocné šťavy), ozdobiť ovocím a posypať orechmi, semiankami, kokosom alebo pridať poriadnu lyžicku arašidového masla. Kaša nemusí byť len ovsená. Na trhu je mnoho druhov vločiek.


Možno si myslíte, ovsená ako ovsená ale nie je tomu tak. Nie je jedno z akých vločiek si kašu pripravíte. Z klasických vločiek nikdy nespravíte tak jemnú a hustú kašu ako z jemných (drvených) vločiek.


Kašu zvyčajne robím zo 100g ovsených vločiek, ku ktorým prilejem 500 ml vody a varím do zhustnutia. Vločky varím vo vode alebo v kokosovom mlieku, z kravského mi kaša veľmi nechutí. Kašu zvyčajne zdobím škoricou, banánom a arašidovým maslom.



Ako robíte ovsenú kašu vy? Nové recepty sa vždy zídu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára