piatok 3. júla 2015

Cameron Diaz - The Body Book

V posledných mesiac je okolo tejto knihy veľký BOOM. Čítala ju väčšina fit blogeriek (aj neblogeriek) a väčšina bola nadšená. Mňa táto kniha vôbec nelákala, ale keď ju mamina doniesla domov z práce, nevedela som odolať.


Mať postavu ako Cameron je snom mnoha žien, hlavne tých v jej veku. Musím uznať, že na štyridsiatku určite nevyzerá a postavu má vypracovanejšiu ako väčšina o polovicu mladších báb.

Tak prečo som bola taká skeptická? Aj keď Cameron obdivujem, vôbec ma nezaujíma koľko málo toho za celý deň zje, z aký super BIO potravín si pripravuje večeru alebo akými dietami si prešla.

Aby som teda začala pekne po poriadku. Kniha ma prekvapila svojou veľkosťou a počtom strán.Žiadna tenučká knižočka ale poriadna (celkom) hrubá kniha. Dizajn je jednoduchý ale veľmi pekný. Oceňujem aj decentné množstvo fotografií, polonahá (ehem) Cameron sa v knižke objavila len trikrát.

Kniha sa delí na 3 časti: výživa,šport a myseľ. Text je usporiadaný, delený na odseky a je pútavý. Cameron dostáva plus aj za to, že sa nebojí písať o veciach, ktoré väčšine žien nie sú príjemné. Príbeh Cameron ma prekvapil. Aj napriek každodennému fastfoodovému obedu žiadne diety. Cameron patrí medzi tie šťastnejšie, ktoré sú od prírody chudé a nemusia pre to nič robiť. Síce priberanie na váhe nezaznamenala, zhoršila sa jej pleť a celkovo sa necítila dobre.
Toto sa mi na nej páči asi najviac, namiesto ton make-upu, ktoré si mohla na akné naniesť a ušetriť tým hodiny času, zmenila životosprávu.

Všetko ale má svoje negatíva. Aj keď Cameron písala pútavo a zaujímavo, výrok "moja drahá" ma dvíhal zo stoličky. A ani opakovanie toho istého stále dookola ma nenechalo chladnou. A označiť bielu ryžu, či múku za potraviny, z ktorých sa priberá?

Aj keď sa mi kniha celkom páčila, mala isté chyby. Bola poučná, hlavne tá časť o spracovaných potravinách ale vhodná skôr pre tých menej sčítaných. Tretia časť knihy, kde písala o mysli sa mi páčila asi najviac, pretože ma donútila rozmýšľať o sebe inak.

Záver
Kniha bola zaujímavá, ľahko sa čítala ale ako som už písala vyššie, vhodná je skôr pre začiatočníkov, alebo tých, ktorých chcú len trošku poupraviť životný štýl. Určite nedávať čítať odborníkom na výživu, to už si radšej prečítať nejaké podrobnejšie a vedecky dokázané články.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára