štvrtok, 27. novembra 2014

Illness or fitness

A je to tu zas! Chrípková sezóna opäť útočí. Teplota klesá a počet chorých stúpa. Áno, medzi nakazených patrím aj ja. Asi by som mala začať brať nejaké vitamíny, pretože presne takto pred dvoma mesiacmi som bola tiež prikovaná k posteli.


Pre nadšencov cvičenia (ku ktorým sa radím aj ja) to nie je práve najkrajšie obdobie (vlastne pre nikoho). Riešime (teda aspoň ja) stále dilemu či ísť cvičiť alebo či sa radšej zahrabať do perín a vyležať to. Túžba po cvičení a pohybe je niekedy naozaj silná, ale ak kašlete, máte zápal (napríklad zapálené hrdlo) alebo horúčku, cvičiť určite nechoďte a radšej to vyležte.
Cvičenie niekedy môže aj liečiť, ale nie v prípadoch spomenutých vyššie. Ak máte slabú nádchu alebo miernu bolesť hrdla, možno vám to pomôže, ale cvičiť s horúčkou sa neodporúča pretože vám to môže predĺžiť chorobu o niekoľko dní, v horšom prípade týždňov. Ak si dáte týždeň, 10 dní pauzu, svaly vám určite len tak nezmiznú.
Ak sa predsa len rozhodnete cvičiť, tréning aspoň trošku odľahčite. Znížte váhy aj tempo. Telo si to samo vypýta.



A pre nakazených mám pár typov ako urýchliť liečbu:

  • vitamín c
  • veľa,veľa čaju
  • veľa ovocia (hlavne citrusy)
  • potiť sa, potiť sa, potiť sa
  • teplý zeleninový vývar (alebo ovsenú kašu)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára