štvrtok 21. augusta 2014

Motivácia- kľúč k úspechu

Motivácia je psychologický proces, ktorý aktivuje ľudské správanie a dáva mu účel a smer. Je to vnútorná hnacia sila, ktorá ženie k uspokojeniu nenaplnených potrieb. Je to hnacia sila, ktorá vedie k dosiahnutiu osobných a organizačných cieľov. Je to vôľa niečo dosiahnuť. 
(wikipedia.sk)

Každému fitness nadšencovi sa určite niekedy stalo, že mu došla motivácia. Bol unavení, nechcelo sa mu cvičiť, nič ho nepoháňalo vpred a nevidel na sebe žiadne pokroky.  Aj mne sa to už pár krát stalo.  Veľa ľudí je potom sklamaných a hnevajú sa na seba. Často dokonca aj s cvičením prestanú.

Vtedy máte len dve možnosti:
1.vzdať sa a prestať cvičiť  (a potom zase začať a prestať, začať a prestať, poznáme to)
2.oddýchnuť si a nájsť novú motiváciu


 Pár dní (týždňov) dať posilke červenú nie je ťažké (ako pre koho, niektorí  by v nej najradšej aj spali), ťažšie je nájsť stratenú motiváciu. Veľa ľuďom pomáha prezeranie si fit fotiek na instagrame alebo weheartit (kde majú slečny alebo aj páni krásne vyretušované telá).  A väčšinou tá motivácia aj rýchlo odíde keď si uvedomia, že to čo vidia na obrázku sa dosiahnuť nedá pretože každý máme iné telo, iný typ postavy.

Mňa najviac motivujú moje pokroky. Keď sa pozriem na fotky spred pár mesiacov a na fotky so súčastnosti a vidím tam pokrok, ktorý som spravila, som na seba hrdá aj keď to ešte nie je také, ako by som si želala. Viem čím všetkým som si prešla a koľko ma to stálo námahy narozdieľ od superštíhlej ženy na fotke, ktorá je možno chudá od narodenia, pchá sa sladkým, sedí pred telkou a aj tak má veľkosť XXS (to je tak nespravodlivé!).A práve to ma ženie vpred. Vždy je čo zdokonalovať. Treba sa tešiť úplne z každej maličkosti a treba byť trpezlivý. Svaly vám za jednu noc nenarastú.  

Medzi fotkami je asi 1,5 ročný rozdieľ

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára