utorok, 13. januára 2015

Sypem, sypeš, sypeme

Doplnky stravy ako napríklad proteín, BCAA, kreatín atď. sú dosť často preceňované. Tým nechcem povedať, že ich užívanie je zbytočné, vplyv na rast svalov majú ale netreba to preháňať. Ak sa nechystáte na súťaž, doplnky stravy nie je nutné  užívať.


Výhody užívania doplnkov:
- zrýchľujú rast svalov a regeneráciu (niektoré)

Nevýhody užívania doplnkov:
-vedľajšie účinky
-cena
-u niektorých chuť (napríklad také neochutené BCAA, no fuj)

Hlavne začiatočníci to s doplnkami preháňajú. Cvičia 2 týždne (v lepšom prípade mesiac) a už berú 4 druhy s víziou mega svalov za mesiac. Takto to bohužiaľ nefunguje.

Steroidy- to je už iná liga. (Nielen) Mladí, neskúsení chlapci (nehádžem každého do jedného vreca) bez trénera zdvíhajú mega váhy s biednou technikou a k tomu berú steroidy. Zlá kombinácia. Steroidy majú negatívne účinky na zdravie človeka. Chalani vidia len namakaného kulturistu s bicepsom väčším ako hlava a snažia sa mu priblížiť. Vôbec nerozmýšľajú nad vedľajšími účinkami a nad tým, že budú vyzerať nafúknuto a neprirodzene. To sa netýka len neskúsených chlapcov ale aj chlapov trošku starších a skúsenejších.

Týmto článkom nechcem nikoho súdiť, len som chcela poukázať na to, že doplnky stravy majú aj negatívne účinky a svaly sa dajú vybudovať aj bez x kíl práškov. Užívanie doplnkov stravy nie je nevyhnutné, ale ak sa pre to niekto rozhodne, je to jeho vec.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára